Veelgestelde vragen
Dat is afhankelijk van veel factoren.
- Om wat voor soort woning gaat het? (drie kamerappartement of een eengezinswoning) Hoe is de toegankelijkheid van de woning? (trappen/lift, parkeermogelijkheden)
- Wat is de hoeveelheid inboedel die achterblijft en wat is de restwaarde? (meer inboedel van waarde des te lager de ontruimingskosten)
- Is de vloerbedekking helemaal geplakt of alleen de randen?
- Is er een afvalcontainer nodig?
- Zijn er herstelwerkzaamheden?
- Hoeveel tijd is er voor ons om deze werkzaamheden uit te voeren?
- Zijn er extra wensen ten aanzien van de oplevering (bijvoorbeeld tuinwerkzaamheden)
Om bovenstaande in kaart te brengen en u een goede offerte te kunnen aanbieden komen wij graag langs om een inschatting te maken van de hoeveelheid werk en waarde van de achtergebleven inboedel.
Binnen drie dagen kunnen wij een taxatie uitvoeren en een offerte opleveren en meestal kunnen wij u binnen één à twee weken van dienst zijn. We zijn zeven dagen per week bereikbaar. In overleg is alles bespreekbaar. U kunt ook voor spoedgevallen bij ons terecht. Wij raden u echter aan om zo vroeg mogelijk een afspraak te maken.
U hoeft alleen de spullen waar u zelf een bestemming voor heeft uit de woning te halen of deze van een sticker te voorzien. Zo is het voor beide partijen duidelijk wat wel en niet weg kan. Laat, in geval van een huurwoning, u verder informeren wat de eisen zijn van de verhuurder voor de oplevering van de woning. Vaak worden oude huurwoningen gerenoveerd/opgeknapt en betekent dit een kostenbesparing in de eventuele ontruiming van de woning. Uiteraard kunnen wij dit laatste ook verzorgen.
Ja, als wij komen hoeft u zich daar geen zorgen over te maken, alles wat besproken is gaat er uit. U kunt gewoon thuis blijven of naar uw werk gaan. Komen wij onverwacht nog iets tegen waarover twijfel bestaat of wat achteraf tot discussie zou kunnen lijden, dan krijgt u van ons een sms-bericht of een telefoontje om even kort te overleggen.
Jazeker. Wij verzorgen de verhuizing voor u middels betrouwbare partners.
Een offerte is bij ons geheel gratis en vrijblijvend.
Alle bruikbare inboedel, kleine inventaris en kleding etc. wordt door ons verkocht of weggebracht naar andere dienstverlenende instanties. Wij proberen voor alles een nieuwe eigenaar te vinden. Milieuvriendelijkheid en hergebruik staat voorop.
Ja, wij leveren de woning standaard bezemschoon op. Hierbij hoort ook een doekje over het aanrecht en de vensterbanken. Mocht u tussentijds meer wensen hebben, dan is dit na overleg altijd bespreekbaar.
Bij het ontruimen en bezemschoon opleveren van woningen of bedrijfspanden wordt er pas gefactureerd wanneer alle werkzaamheden verricht zijn. Wij vragen voor aanvang van een boedelruiming geen aanbetaling.
Ja! Denk aan schoonmaak-, tuin- en herstelwerkzaamheden zoals het verwijderen van spijkers en schroeven, het dichten van de gaten in de muur en het verwijderen van de vloerbedekking. Bij de tuinwerkzaamheden moet u denken aan het bijvoorbeeld schoonmaken van de omliggende paden van de woning en afvoer van tuinafval.
Jazeker. Als de opdrachtgever op grote afstand van de te ontruimen woning verblijft is het handig om van deze service gebruik te maken. RJE Opkoop- & Ontruimingsdienst is bij de voorinspectie aanwezig en na de ontruiming regelen wij ook de eindinspectie, geven we eventueel de meterstanden door en leveren wij de sleutel voor u in.
Jazeker. Wij kopen uw gehele inboedel op en verrekenen dit in de offerte met de uit te voeren werkzaamheden.